دسته‌بندی نشده

سام سیر: واقعیت های عجیب و غریب پرواز خارجی و داخلی


واقعیت‌های عجیب و غریبی در مورد پرواز داخلی و خارجی وجود دارد که در ادامه می‌خوانید.

۱. اگر شما تصادف در هواپیما داشته باشید، ۹۵٫۷% احتمال وجود دارد که شما هنوز زنده بمانید. آن‌قدرها هم بد به نظر نمی‌آید!

۲. شانس تصادف در خودرو یک به ۵۰۰۰ است. در هواپیما یک به ۱۱٬۰۰۰٬۰۰۰ است. این یک معضل واقعی است که آیا شما در قرعه‌کشی برنده می‌شوید یا سقوط هواپیما را تجربه می‌کنید.

۳. ماسک‌های اکسیژنی که از سقف به پایین می‌افتند، مقدار بسیار کمی اکسیژن دارند. اکسیژن آن‌ها تنها برای ۱۵ دقیقه کار می‌کند. تست نشان می‌دهد که این زمان کمی نیست؛ زیرا بعد از ۷ دقیقه، می‌دانید که آیا این ماسک تفاوتی برای شما ایجاد می‌کند یا…

۴. اگر تاکنون ۱۰ پرواز خارجی بین‌المللی داشته‌اید، آمار می‌گوید که از هر چهار پرواز، یک خلبان یا یک کمک خلبان در طول پرواز خوابیده است. تصور کنید، در طول یکی از این ۱۰ پرواز داخلی یا خارجی، هر دوی آن‌ها خوابیده باشند!

۵. اولین شرکت هواپیمایی در جهان KLM، در سال ۱۹۱۹ تاسیس شد و اولین کلاس بیزنس توسط ایرلاین Qantas معرفی شد.

۶. در توالت هواپیما هرگز به طور کامل قفل نخواهد شد. یک دکمه مخفی وجود دارد که می‌تواند درب را باز کند، حتی اگر با خودتان فکر کنید که در را خوب قفل کرده‌اید.

۷. اگر بیش از سه ساعت پرواز داخلی کنید، ذائقه‌تان را از دست می‌دهید. احساس چشایی حتی می‌تواند تا یک سوم هم ضعیف شود. به همین دلیل است که غذاهای هواپیما اغلب به‌عنوان بی‌مزه شناخته می‌شوند.

۸. در هر زمانی در بالای سیاره زمین بین ۵۰٬۰۰۰ تا ۸۰٬۰۰۰ هواپیما پرواز خارجی و داخلی می‌کند؛ بنابراین در هوا بیشتر از صربستان انسان وجود دارد.

۹. در اکثر پرواز خارجی بین‌المللی، شما حق دارید تا آنجا که دوست دارید، نوشیدنی و غذا بخورید. در حال حاضر، تنها کاری که باید انجام دهید این است که خدمه کابین اجازه این کار را به شما بدهند!

۱۰.تقریبا در تمام پرواز خارجی بین‌المللی، یک پک کوچک از اقلام بهداشتی شخصی دریافت می‌کنید.

۱۱. پتوهای هواپیما پس از هر استفاده شسته نمی‌شوند! آن‌ها برای اتو کردن سریع و بسته‌بندی ارسال می‌شوند. آن پتوهایی که خیلی کثیف هستند، به داخل هواپیما برنمی‌گردند. هدفون ها هم همین برنامه را دارند، آن‌ها تمیز می‌شوند و شما یک هدفون جدید نمی‌گیرید!

۱۲. کثیف‌ترین مکان در هواپیما سینی (میز) است که در مقابل شما قرار دارد و البته کف زمین. سینی بعد از هر پرواز داخلی و خارجی تمیز نمی‌شود.

۱۳. در هواپیما یک سر مهماندار وجود دارد. فردی که کار خدمه هواپیما را هماهنگ می‌کند.

۱۴. برای ۹۹% پرواز خارجی و داخلی، هواپیما نیازی به هدایت انسان ندارد. حالا با خیال راحت‌تر می‌توانید به خوابیدن خلبان و کمک خلبان فکر کنید!

۱۵. %۸۵ از سقوط هواپیماها در سه دقیقه اول، در طول بلند شدن یا در هشت دقیقه آخر، در طول فرود، رخ داده است.

پرواز داخلی و خارجی

۱۶. با وجودی که هواپیمای کنکورد در زمان خودش باعث یک انقلاب در صنعت هوایی شده بود (هواپیماهای فراصوت که دو برابر سرعت نور بودند – یعنی دو ماخ) در سال ۲۰۰۳ به ورشکستگی رسید؛ اما در همین راستا یک شرکت هواپیمایی آمریکایی به نام BOOM به عرصه وارد شد که هدف آن ساخت یک هواپیمای مسافربری مافوق صوت با سرعت ۲٫۲ ماخ (۲٫۶ برابر سرعت بیشتر در مقایسه با سایر خطوط هوایی) است.

۱۷. طبق دستورالعمل، خلبان و کمک خلبان مجاز نیستند غذای یکسان بخورند. این خطر ابتلا به مسمومیت غذایی را کاهش می‌دهد.

۱۸. تنها ۶ درصد از کل مردم دنیا سوار هواپیما شده‌اند.

۱۹. در هواپیمای Boeing 747 یا Airbus 320، به طور متوسط ۲۵۰ تا ۳۰۰ کیلومتر کابل وجود دارد.

۲۰. هواپیماها با سرعت ۸۰۰ کیلومتر در ساعت یا ۰٫۸ مایل در ساعت پرواز می‌کنند.

۲۱. سرعت تیک-آف هواپیما ۲۸۰-۲۴۰ کیلومتر در ساعت است و V2 (حداقل سرعت پرواز ایمن) نامیده می‌شود.

۲۲. بال‌های بزرگ هواپیما بی‌فایده هستند، مگر اینکه اول فلاپ‌های دُم هواپیما تعادل افقی را حفظ کنند. تنها زمانی که دماغه هواپیما کمی به سمت بالا کشیده می‌شود و چرخش هوا مستقیما به پایین‌ترین قسمت هواپیما هدایت می‌شود، بال‌های بزرگ توانایی ساخت یک فشار و نیروی کافی برای بلند کردن هواپیما از روی زمین به سمت آسمان را دارند.

۲۳. در هر ۱۰۰۰ ساعت پرواز خارجی یا داخلی انتظار می‌رود که حداقل یک رعد و برق به هواپیما زده شود. خوشبختانه هواپیماها طوری ساخته شده‌اند که رعد نمی‌تواند به آن‌ها آسیب برساند.

پرواز داخلی و خارجی

۲۴. صندلی امنی در هواپیما وجود ندارد. FAA، اداره هوانوردی فدرال آمریکا می‌گوید که تفاوت موقعیت در میزان مرگ و میر در مورد سقوط هواپیما حداقل است. در جلوی هواپیما ۳۸ درصد، در وسط ۳۹ درصد و در پشت ۳۲ درصد است.

۲۵. هواپیماهایی مانند Boeing 777 یا A380 دارای اتاق خواب برای خدمه پرواز خارجی و داخلی هستند که مانند جعبه است. این اتاق ها مخصوصا زمانی مهم هستند که دو دسته خدمه در پرواز خارجی وجود دارد.

۲۶. پس از فرود، مردم اغلب به افتخار خلبان کف می‌زنند، اگر چه در واقع، باید به لاستیک‌ها توجه شود. تایرهای هواپیما می‌توانند در برابر وزن ۳۸ تُنی ایستادگی کنند. A380 دارای ۲۲ در یک فشار ۱۴ بار است. یک مجموعه از لاستیک ها می‌تواند در حدود ۳۰۰ فرود کار کنند.

۲۷. در صورت تصادف، اولین چیزی که به طور خودکار در هواپیما از کار می‌افتد، برق است. دلیل آن خطر آتش سوزی است. به همین دلیل چراغ ها هنگام فرود و برخاستن در شب خاموش می‌شوند. چشم مسافران باید به تاریکی در مورد شرایط پیش بینی نشده، عادت کند.

۲۸. هواپیماهای جدید، طوری طراحی شده اند تا بتوانند تنها با یک موتور برای مدت زمان طولانی پرواز داخلی کنند. اداره هوانوردی فدرال آمریکا یا FAA بوئینگ ۷۸۷ Dreamliner را با شماره ۳۳۰ تایید کرد. ۳۳۰ به تعداد کل دقیقه هایی که ۷۸۷ می‌تواند با یک موتور در هوا باقی بماند، اطلاق می‌شود.

۲۹. هواپیما می‌تواند بدون موتور پرواز داخلی یا خارجی انجام دهد. این نسبت گلاید (سر خوردن / پرواز بدون نیروی موتور) نامیده می‌شود. ۷۴۷ می‌تواند تا حدود سه کیلومتر گلاید را برای هر ۳۰۰ متر ارتفاع از دست رفته، داشته باشد.

۳۰. توالت هنوز زیر سیگاری دارد؛ اما سیگار کشیدن به‌شدت ممنوع است.

پرواز داخلی و خارجی

۳۱. فرایند تراکم دلیل این است که چرا خطوط سفید را در آسمان پشت هواپیماها می‌بینیم. این خط‌ها چیزی بیش از واکنش هوای سرد در بالای اتمسفر به هوای داغ تولید شده توسط موتور در فرآیند احتراق سوخت نیستند.

۳۲. هر پنجره‌ای در هواپیما دارای یک سوراخ کوچک در پایین است. این یک ترفند امنیتی برای تعادل فشار بین پانل‌های پنجره است.

۳۳. هر هواپیمایی نمی‌تواند یک حیوان را در داخل خودش راه بدهد. اگر هم این کار را انجام بدهد، حیوان را در قسمت بار هواپیما می‌گذارد؛ تنها بوئینگ ۷۴۷ و ایرباس A320 یا هواپیماهای بزرگ‌تر شرایط حمل و نقل مناسب‌تری برای این کار دارند.

۳۴. تمام پرواز خارجی و داخلی نیاز به خدمه‌ای دارند که به زبان انگلیسی مسلط باشند. این قانون در پرواز داخلی و خارجی به هیچ وجه رعایت نمی‌شود.

منبع: پرواز خارجی



Source link

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن